Daniel Ricciardo 1989. július 1-jén született az ausztráliai Perth városában. Daniel már gyermekkorában magába szívta az autósport szeretetét hiszen édesapja is versenyző volt.. „Annak idején az apám is versenyzett, úgyhogy kissrácként - úgy 2-3 évesen - egy csomó időt töltöttem el édesanyám karjaiban a pálya szélén. Valószínűleg ekkor fertőzött meg végleg a benzingőz illata és a versenyautók hangja”-mondta egy interjúban. 9 évesen kezdett el gokartozni az ausztrál bajnokságban, de sikereket nem tudott elérni hiszen csak a 14-15. helyeket sikerült elérnie. Danielnek ez azonban csöppet sem vette el a kedvét sőt tudta, hogy kétszer annyi energiával kell a feladatra koncentrálnia. Elhivatottságból tehát már gyerek korában sem volt hiány. Danielben ott volt a kitartás, a tehetség és a szorgalom és ezek együtt juttatták el oda ahol most tart. 15 évesen bemutatkozott a nyugat-ausztrál Forma Ford bajnokságban, ahol év végén 8. helyet ért el összesítésben. Ez egyáltalán nem volt rossz eredmény a számára hiszen egy kevésbé jó autóval érte el ezt a helyezést. 2006-ban sportösztöndíjat nyert ami lehetővé tette, hogy elinduljon a Forma BMW Ázsia-bajnokságon az Eurasia Motorsport színeiben. A bajnokságban 2 győzelmet és egy pole pozíciót tudhatott magáénak valamit a 3. helyet az év végi összetettben. 17 éves Daniel Európai- és az Olasz Forma Renault-sorozat versenyein indult, de sajnálatos módon anyagi nehézségek miatt nehéz éve volt és csak egyetlen egy dobogós helyezésre futotta. Daniel családja és maga Daniel is nagy áldozatot hozott azért, hogy ma ott tartson ahol tart. Daniel Olaszországba költözött nyelvi tudás, és barátok nélkül. Itt figyelt fel rá a Red Bull csapat aki egyből szárnyai alá vette az ausztrált akinek innentől fogva a sikerek is könnyebben jöttek. 2008-ban Daniel az Európai- és a Nyugat-Európai Forma Renault-bajnokság futamain indult, az előbbi sorozatban a 2., utóbbiban sorozatban az előkelő 1. helyet szerezte meg. 2009-ben is sikeres évet tudhatott maga mögött Daniel hiszen 87 pontos előnnyel nyerte meg a Brit F3 világbajnoki címet. Az eredményes és kitartó munkának meglett az eredménye a Red Bull 2009 év végén tesztlehetőséget biztosítót neki aki Jerezben tesztelhette a Red Bull. A 3 nap során bár Daniel először ült F1-es autóban nagy fölénnyel zárt az élen. 2010-ben a Forma Renault 3,5 literes sorozatban versenyzett a Tech1 Racing csapatnál. Az első évben amit a Forma Renault 3,5 literes bajnokságban töltött nagyon jól szerepelt. Az első 12 futamon 6 pole pozíciót szerzett és 3-at meg is nyert. Danielnek esélye volt a címnyerésre, de izgalmas hajrában alul maradt Mihail Alesinnel szemben, így 2. helyen végzett 2 pontos hátránnyal, de elmondhatta magáról, hogy ő a legjobb újonc. A jó szerepléseknek meg lett a gyümölcse a Red Bull új tesztlehetőséget biztosított Daniel számára, de ez már egy másik történet. =)
|