2012.04.07. 14:13, Adel
RB: Hogy megy Dan?
DR: Jól megy Dot Com. Hogy vagy?
RB: Mint mindig elfoglaltak vagyunk mint a méhek, de te elég nyugodtnak látszol Malajziát könnyebb kicsit kezelni mint a hazai nagydíjat?
DR: Igen ez egy kicsit megnyugtatóbb. Ausztráliában egész hétvégén elfoglalt voltam. .Ha a szüleim bejöttek volna hozzámk a padocck-ba és csak köszöntek volna nekem, valószínūleg annyi idõm lett volna rájuk hogy odaintek nekik mert azonnal futottam is volna tovább. Szóval igen, nagyon jó amiket elérrünk és sikeresen csináltuk amit csináltunk. Ez egy jó hétvége és azt hiszem a talán bizonyos tekintetben a további szezon könnyebb lesz.
RB: A 9. hely tényleg jó eredmény vagy nem lett volna az első kanyarba az incidens jobban is sikerülhetett volna?
DR: Természetesen a biztonsági autó felhúzott minket, de ha keresztül megyünk az első kanyaron azt hiszem a tempónk Maldonado körül volt. A top 6 top 7 megvalósítható lett volna. De ez pozitív hogy jó az autónk tempója én csak remélem hogy ezt tovább tudjuk folytatni.
RB: Mielőtt a SC visszaengedett a versenybe, úgy kezelted a versenyt mintha egy hoszabb edzés lenne?
DR: Nagyjából. Amikor Senna nekiment a bal elsőmnek, az egy igen nagy ütés volt. Tudtam hogy az első szárny megsérült, de azt gondoltam hogy a felfüggesztésnek is vége-tehát bejöttem a boxba és kicseréltük a szárnyat aminek következtében az autó jobb lett. Azt gondoltam " Oké, király most csinálok magamnak egy kis edzést." Soha nem gondoltam volna hogy ilyen sok autót látok majd a versenyben, akik úgy harcolnak egymással mintha ez lenne az utolsó kör. Ötletem sem lett volna, hogy ez megtörténhet.
RB: Mit mondott a rádióban a mérnököd, amikor ezek után megfutottad köröd a mezőny mögött?
DR: Ricciro Adami a versenymérnököm nem mondott túl sok mindent. Miután kicseréltük az autó orrát, megkérdezte hogy sérült e még valami az autón mire én mondtam hogy nem,mert az autó vezethető volt. Egyszer elkaptam a ritmust és elkezdte nekem sorolni a versenytársaim köridejét csak hogy tudjam milyen a sebességem hozzájuk képest. Az első helyen haladó versenyző idejéről is folyamatosan tájékoztatott. Azt hiszem, 1mp-en belül voltam Jenson-nel ami nem volt rossz. Próbáltuk tartani velük a lépést így a végén jók voltak a köridők és a sebességünk is erős volt. Amikor elkezdtem növelni a tempót, Adami többt beszélt hozzám és sokkal jobban bátorított. Azt hiszem, ez az a légkör amikor az autók meg tudják mutatni az igazi teljesítményüket.
RB: Ez egy másmilyen kihívás a héten- Jobban alkalmazkodott a STR7 Melbourn-ben mint Sepangban fog?
DR: Nagyon imádnám azt gondolni hogy a sebesség ami volt Melbourn-ben, az a miénk de majd meglátjuk ezen a hétvégén. Azt gondolom ez egy nagyobbáramkör ahol az autók meg fogják mutatni mire is képesk valójában. Elképzelhető, hogy amit mi mutattunk Melbourn-ben az a mi sebességünk, vagy talán mégsem. Várnunk kell. Szerintem itt az erősebb csapatok fognak sokkal többet mutatni magukból.
RB: Ez az első versny ahol a Pirelli beveti a kemény keverékű abroncsait. Sokat használtad ez a fajta gumit a télen?
DR: Néha kipróbáltam persze de a körülmények teljesen másmilynek voltak mint most itt. Elég nagy a különbség mert Sepand-ban 35, míg Barcelona-ban 5 fok volt ami bizonyítja hogy nem sokat számít mert teljesen eltérő a két helyszín. Remélhetőleg, lesz pár hosszú távunk az edzések folyamán. Remek lenne ha itt is sikerülne bejutnunk a legjobb 10-be viszont azt gondolom inkább a vasárnapi beállításokra kell összpontosítanunk.
RB: Az utolsó versenyed Sepangban a Formula BMW-vel volt. Hasonlóak a köridők?
DR: Ha jól emlékszem kb 2perc 12mp volt. Amikor viszont a Toro Rosso-val mentem akkor 1perc 34mp volt szóval egy kis különbség van a két idő között. Úgy gondolom ha egy autóban ülsz és fel tudod kapcsolni a kocsit 5-6-os szintre akkor már elég jól csinálod a dolgod.
RB: Hol csinál másképp egy pilóta itt Sepang-ban?
DR: Az egész kör nagyon teknikás.A 14-es kannyar- a hosszú jobbos előtti hátsó egyenes - valószínűleg összességében az egyik legnehezebb kanyar. Annyi különböző lehetőség van a fékezésre ami nagyon befolyásolja az időnket ha nyerünk egy kicsit a kanyar bejáratánál jó a kigyorsítása hosszú egynesre.
RB: Másmilyen beállításokat igányel Sepang mint Albert Park?
DR: Igen hogyne. Azt gondolom hoszabbat fogunk menni. Ez egy versney ahol meg kapjuk a lehetőséget az előzésre és a hosszú egyeneseken a DRS zónában megvan az esély hogy megcsináljuk - szóval a stratégia megváltoztik. Kell ennél több?
Saját fordítás - Köszönjük Ericanak